PLANIRANJE I ULOGA KONTROLINGA U PROCESU PLANIRANJA
(Radionice ovog modula su povezane jedinstvenim primjerom. Proces analize i planiranja se prikazuje na jednom primjeru. Radi se na računalima, polaznici dobivaju model na CD-u za daljnju uporabu)
1. Radionica: Financijski kontroling i analiza kroz ključne pokazatelje uspješnosti (KPI)
(radionica se izvodi na računalima)
Radionicu vodi: mr.sc. Andreja Švigir
- određivanje KPI za svaki centar odgovornosti
-
ključnih pokazatelji aktivnosti i kapitalne intenzivnosti
- kretanje prihoda (RGR)
- koeficijent obrtaja aktive (AT)
- dani vezivanja i Cash Gap
-
ključni pokazatelji rentabilnosti i profitabilnosti na temelju Bilance i RDG-a
- utjecaj ispravaka vijednosti na pokazatelje profitabilnosti
- povrat na investicije (ROI)
- povrat na korišteni kapital (ROCE)
- povrat na aktivu (ROA)
- poslovna profitna marža (EBIT, EBITDA)
- ključni pokazatelji na temelju novčanih tokova
- ključni pokazatelji likvidnosti
-
ključni pokazatelji zaduženosti
- financijska poluga
- koeficijent financijske stabilnosti i neto radni kapital
- koeficijent zaduženosti vs koeficijent vlastitog financiranje
-
pokazatelji stvaranja nove vrijednosti poduzeća
- ekonomska dodana vrijednost (EVA)
- tržišna dodana vrijednost poduzeća
- WACC – ponderirani prosječni trošak kapitala
-
poslovna poluga kao pokazatelj snage poduzeća
- poslovna poluga točke pokrića (Break Even Operating Leverage)
- poslovna poluga povećanja dobiti (Profit Growth Operating Leverage)
- financijska poluga (Financial leverage)
- poluga vlastite zarade (Earnings Leverage)
- pokazatelji kapitalnih ulaganja (Capital Expenditure)
- odnos kapitalnih ulaganja i prihoda (CAPEX to Sales Ratio)
- sustavi pokazatelja - mjera ranog upozorenja na krizu DuPont, ADT, BEX modeli
- bilančni indikatori ranog upozorenja na krizu
2. Radionica: Uloga kontrolinga u procesu planiranja poslovanja – ROLLING FORECAST
(radionica se izvodi na računalima)
Radionicu vodi: Marija Sitar, dipl.oec.
- „planiranje“ planiranja – kreiranje dokumenta o planiranju
- organiziranje sastanaka o planiranju (strateških i operativnih) – pojašnjavanje organizacijskih uloga
- centralizirano i decentralizirano planiranje (top-down i bottom-up)
- projekcija budućih prihoda po kategorijama
- projekcija materijalnih troškova, troškova vanjskih usluga i troškova osoblja
- planiranje ulaganja u obrtni kapital
- planiranje izvora financiranja i projekcija otplata kredita
- planiranje troškova amortizacije
- planiranje računa dobiti i gubitka
- planiranje novčanog toka
- planiranje bilance
- planirani KPI (financijskih i nefinancijskih)
3. Radionica: Kontroling usmjeren kupcima i marketingu
Radionicu vode:
mr.sc. Andreja Švigir
dr.sc. Leo Mršić
- usmjerenost kupcima – potrebe potrošača i kako ih motivirati na kupnju
- mjerenje profitabilnosti kupaca – Pravilo banane
- ABC analiza kupaca
- vrednovanje kupaca prema raznim kriterijima – tko su naši najbolji kupci? Da li oni koji najviše kupuju ili oni na kojima najviše zarađujemo – SIMULACIJSKI MODEL – što ako izbacimo jedne ili druge? Kakva će nam biti operativna dobit?
- Integrirani marketing, Content marketing i Marketinški miks
- putanja razvoja novog proizvoda i unaprijeđenje starog asortimana
- individualni rad: BCG matrica u funkciji marketinga – rad na računalima
- marketing odluke (donošenje, realizacija, kontrola) – uvjeti neizvjesnosti, uvjeti rizika i uvjeti izvjesnosti – simulacijski modeli
4. Radionica: Kontroling zaliha i nabave – menadžment u logistici i skladištu
(radionica se izvodi na računalima)
Radionicu vode:
mr.sc. Andreja Švigir
prof. Koraljka Skoko-Hubej
- formiranje vrijednosti zaliha po trošku nabave u djelatnosti trgovine s knjiženjima
- formiranje vrijednosti zaliha proizvodnje s knjiženjima - planska cijena i konto odstupanja
- „zalihe“ pružatelja usluga s knjiženjima
- kako usporediti rezultate dobivene primjenom različitih metoda obračuna utroška zaliha - različite metode - različita dobit
- KO po grupama asortimana te njegov utjecaj na rentabilnost
- BGC matrica asortimana - instrument za upravljanje zalihama
- utjecaj zaliha na veličinu „cash gap-a“
- izračun minimalnih, maksimalnih i optimalnih količina zaliha i njihov utjecaj na novčane tokove
- osnove modela linearnog programiranja pri određivanju minimuma ili maksimuma funkcije cilja (simpleks metoda, problem transporta, problem asignacije
- široka primjena linearnog programiranja u velikom broju problema odlučivanja
- optimizacija primjenom Solvera kao ugrađenog alata MS Excela
- izrada primjera određivanja optimalnog rasporeda transporta i distribucije proizvoda i roba više distributivnih centara na više prodajnih mjesta u cilju minimizacije troškova korištenjem MS Excela (problem transporta)
- izrada primjera određivanja najpovoljnijeg rasporeda radnika na radnim zadacima, kako bi zadaci bili obavljeni u najkraćem mogućem vremenu, u cilju minimiziranja troškova rada korištenjem MS Excela